• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 957
Mottagna reaktioner
13 604
Poäng
10 387
Vad måste man skriva om lånet?
Konsumtionslån? Jag vet inte, minns inte allt vad jag skrev då jag ansökte.
Fick lån...det är också himla märkligt att man får lån så lätt..
Jag är ändå skyldig och vill betala tillbaks antingen via utmätning av lön el skuldsanering.
Mitt sista togs nog dec 21. Fick nej i mars, ska söka igen. Hoppet är det sista som överger en annars kommer jag inte orka....
Jag trodde det var längre sedan, hade missförstått. Då var avslaget på din ansökan om skuldsanering än mer korrekt.
Glöm inte att du måste kräva din son på betalning om det ska vara någon idé att söka igen.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Grattis Fan va skönt! Är en riktigt bra början på ett nytt liv.
vilket datum sökte du skuldsanering?
Stort tack verkligen ! Sökte 11 maj och fick inledande idag 9 augusti ! Så ca 3 mån tog det :) nu får man hoppas allt går bra framåt med :)
 

Andoria

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
8 Augusti 2022
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
Så glad för din skull Det kommer gå så bra ska du se nu har du nått att se fram imot Grattis igen ❤
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Säg att man plötsligt vinner en stor summa pengar och man har skuldsanering. Man är inne på tredje året. Med vinstumman kan man betala av precis varje skuldkrona man har. När man har betalat av skulderna och har skuldsanering med vinstpengar. Plockas anmärkningen bort då eller sitter den ändå kvar i två år till?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 826
Mottagna reaktioner
6 294
Poäng
4 147
Säg att man plötsligt vinner en stor summa pengar och man har skuldsanering. Man är inne på tredje året. Med vinstumman kan man betala vi av precis varje skuldkrona man har. När man har betalat av skulderna och har skuldsanering med vinstpengar. Plockas anmärkningen bort då eller sitter den ändå kvar i två år till?
Anmärkning är kvar i fem år.
 

123turgumma

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 Februari 2014
Meddelanden
177
Mottagna reaktioner
45
Poäng
157
En fråga, finns det någon i detta forum som har fått igenom skuldsanering på både sig själv och sin partner? Samt vad man då på ett ungefär får behålla totalt tillsammans.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp